die noodzakelijk om te

Tropical, temperate, coldwater, ponds, communities, compatibilities, photos and lots more!

die noodzakelijk om te

Postby Labi1995 » 2018-08-20 07:10

Als ik kijk naar sprinters versus afstandslopers, zie ik zeer gedefinieerde bewegingspatronen in sprinters die veel consistenter zijn over individuen dan over afstandslopers. Sprinters hebben een geweldig vermogen, vanwege training en biomechanische / kinesiologische eisen, om drievoudige flexie te bereiken tijdens de swing (heupbuiging / abductie / externe rotatie, knieflexie, enkel dorsiflexie) en drievoudige Nike Air Max 90 Femme Nike Air Max 2017 Femme verlenging tijdens voortstuwing (heupextensie / interne rotatie, knie-extensie enkelboezemflexie). De flexie- en extensiepatronen in hardlopers en sprinters zijn altijd cyclisch en vereisen een hoge mate van co?rdinatie en timing. Deze drievoudige flexie- en extensiepatronen worden duidelijk geaccentueerd in de sprinter versus de afstandsloper zoals hierboven te zien; het patroon moet echter altijd worden uitgedrukt in elke hardloper, ongeacht snelheid of talent. Nu ik begrijp dat hardlopen sterk geco?rdineerd en cyclisch is, wil ik laten zien wat ik klinisch zie. Ik heb het voorrecht en de kans gehad om hardlopers van alle niveaus van Olympi?rs tot recreatieve hardlopers te behandelen. Als ik met deze hardlopers werk, of ze nu gewond zijn of niet, zie ik heel verschillende patronen, ongeacht het niveau van bekwaamheid en talent. Nike Roshe Run Womens Op Nike Air Max 90 Damen dit moment, in de wereld van hardlopen als je iemand vraagt ??om lopers regelmatig te behandelen op welk niveau dan ook, is de grootste beweging die een hardloper zou moeten hebben, hoogstwaarschijnlijk hip extensie. Ik geloof dat de heupextensie uiterst waardevol is en nodig is om de beweging op de juiste manier te co?rdineren tijdens het hardlopen; In de kliniek vind ik echter pas echt een aanzienlijk verlies van monoarticulaire (iliopsoas) heupextensie nodig om ongeveer 25% van de tijd te laten werken. De meeste lopers, ik ben gaan geloven, hebben het vermogen om hun heupen te verlengen, of ze nu gebruik maken van hun beschikbare heupextensie is een ander verhaal. (Overigens, het grootste deel van de kracht die we produceren, loopt of sprint, van het eerste contact tot de middenstand, waarna de kracht snel afneemt - een beetje Nike Air Max 95 Homme van het onderwerp af, maar iets om over na te denken). Met dat gezegd, vind ik vaak een significante beperking van de biarticulaire heupspier rectus femoris. Zijn de korte en / of stijve biarticulaire heupbuigers en kniestrekkers (rectus femoris) het gevolg van overmatig gebruik? Absoluut! Ik geloof dat significant overmatig gebruik van deze heupbuiger met twee gewrichten, samen met de TFL (tensor fasciae latae), het gevolg is van het slechte vermogen om zwaartekracht te beheersen en beweging te co?rdineren. Deze twee spieren zijn voornamelijk actief tijdens mid-swing en aan het einde van de swing tot middenstand. Waarom gebeurt dit? Ik zal proberen het .leeuwse sms-syndroom te verklaren. Wat ik klinisch zie, is geen slechte heupextensie, maar precies het tegenovergestelde, slechte heupflexie en het vermogen om heupflexie op de juiste manier te co?rdineren met heupabductie en externe rotatie (drievoudige flexie) tegelijkertijd tijdens alle bewegingen, niet alleen maar rennen. Dus als ik het meest voorkomende patroon van stoornissen zou moeten groeperen dat ik bij mijn afstandslopers zie, zou het als volgt zijn: swayback-houding, thoracale kyphose (stijf), voorhoofd, slechte buikcontrole / co?rdinatie, slechte heupstabiliteit, lange en zwakke iliopsoas, stijve rectus femoris / TFL, hyperextensie van de knie, relatieve plantaire flexie in staan, voorvoet varus en slechte intrinsieke voetsterkte (zie bijvoorbeeld afbeelding). Tijdens het hardlopen resulteren deze beperkingen hierboven vaak in slechte resultaten zoals overstag gaan, ontvoeringen (tibiale rotaties / zwepen), cross-overeffecten, bekkenasymmetrie?n, femorale rotaties, posterieur midden van de www.lavolailles.fr massa (COM), slingereffecten van de onderste ledematen enz. Ik zie deze posturale disfunctie in alle niveaus van atleten van elite tot recreatief. Deze zelfde hardlopers, wanneer hen gevraagd wordt om eenvoudige fundamentele bewegingspatronen uit te voeren zoals een squat (ie, drievoudige flexie), balans in één been, step down, quadruped rockback, enz. ... worstelen en kunnen vaak geen basispatronen van bewegingen co?rdineren die noodzakelijk om te wandelen, laat staan ??om te rennen. Hoeveel van uw hardlopers bij het hurken of hurken met één been kunnen gemakkelijk hun heup van hun bekken / wervelkolom loskoppelen en hun heup zelfstandig met gemak verplaatsen zoals een zeer ervaren hardloper dat zou doen? Deze atleten zullen hetzelfde slechte patroon van beperkte heupflexie en overtollige heup-adductie en interne rotatie uiten Nike Roshe Run Womens ongeacht de beweging die gevraagd wordt om te worden uitgevoerd. Nu, gezien het feit dat het menselijk lichaam effici?nt is en altijd eerst de weg van de minste weerstand bewandelt, kiest het lichaam deze bewegingspatronen onbewust / onvrijwillig om effici?nter te zijn. Dit heeft me gedwongen om te proberen te beantwoorden wat deze suboptimale bewegingspatronen stuurt die vaste motorprogramma's zijn geworden bij onze hardlopers?
Labi1995
Regular member
 
Posts: 259
Joined: 2018-04-10 05:29

Return to General freshwater

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron