odligen? Jag menar, bara en av sex podiu

New to freshwater? This is the place to post!

odligen? Jag menar, bara en av sex podiu

Postby caicai2017 » 2018-12-28 05:52

Eliud Kipchoge satte v?rldsrekordet i dem. Shalane Flanagan vann 2017 TCS New York City Marathon i dem. Och ?n en g?ng b?r hon dem f?r att f?rsvara sin titel den 4 november. Jag prataNike Air Max 95 Womensr om Nike Zoom Vaporfly 4% l?parskor.
F?rst varf?r 4%? Det ?r de genomsnittliga l?p-l?parena som f?r racing i dem, enligt NikAdidas NMD Mujere-finansierad forskning vid University of Colorado. Efter att ha tittat p? pro l?pare och v?nner p? Instagram krossade det i dessa sAdidas Superstar Mujerparkar, var jag fascinerad, s? jag hostade upp 290 dollar p? sekund?rmarknaden. Skon ?r endast tillg?nglig i storleken "unisex" (aka m?n), s? jag l?ste ner en mans storlek 8 f?r att korrelera med en kvinnas 9.5.
Efter en l?ngsam l?nga l?pning i skorna (tack marathon tr?ning), s?tter jag dem p? provet vid Wineglass Half Marathon i Corning, New York. Det visar sig att magiken fungerade f?r mig ocks?: 1 timme, 58 minuter och 49 sekunder senare, korsade jag m?lstrecNike Air Max 270 Womensket i glada t?rar, efter att ha uppn?tt m?let p? 2-timmars halvmarathon jag hade jagat f?r n?ra en ?rtionde. Ja, jag saAdidas ZX 700 Mujer ett decennium. (P.S. H?r ?r hur tr?ning genom mitt f?rsta ?r av moderskap gjorde mig till en b?ttre l?pare.)
Bret SchoolmeesteNike Air Max Axis Womensr, Nike senior chef f?r globalt l?pande skor och en av masterminds bakom sparken, s?ger PR-historier som mina ?r inte ovanliga. "De b?sta ?gonblicken f?r mig har varit reaktioner fr?n idrottare n?r de l?gger skorna p? sina f?tter och g?r fantastiska saker i dem. Och det ?r inte bara de elitut?vare vi jobbar med, det ?r historier som dina av m?nniskor som ?ntligen har brutit igenom en barri?r som kanske inte har varit m?jligt f?rut, s?ger skolm?stare mig. "V?rt m?l ?r alltid att g?ra idrottare b?ttre och att leverera m?tbara f?rdelar till Eliud Kipchoge, Shalane Flanagan, och du-det ?r faafivol.frntastiskt." (Relaterat: Hur NYC Marathon Champion Shalane Flanagan T?g f?r Race Day-Plus Tips du kan stj?la)
Var det skorna? Jag vet inte, kanske, f?rmodligen? Jag menar, bara en av sex podium-finishare vid den regnvatteniga 2018 Boston Marathon hadeNike Air Max 90 Womens Nike-skor p? sina f?tter. Men i 2017 var 19 av 36 World Marathon Majors podium finishare Nike idrottare i Vaporflys; sju av 12 m?stare hade sparken p? f?tterna.
Precis som allt i livet, kan du inte klara framg?ng eller misslyckande p? en sak. Trots allt, varje l?pande r?knare som jag pluggar in mina tider in, kom ?verens om att jag l?tt hade en halv-marathon under 2 timmar i mig, men jag hade misslyckats med att genomf?ra det i race efter lopp. Dessa misslyckanden f?rst?rkte bara min egen tvivel.
Kanske tog det skor - och trodde jag hade magi p? mina f?tter - f?r att ?ntligen tryckaAdidas ZX 750 Womens mig ?ver kanten. Ja, jag tr?nade ocks? b?ttre, k?nde mig mentalt starkare, utf?rde en perfekt racerstrategi, valde en bra Nike Air Max Zero Femmekurs och lyckades med snyggt regnigt v?der. Stj?rnorna slutade just nu f?r mig - inklusive att v?lja r?tt par sparkar. (RelateradeNike Air Vapormax Femme: Vinnare av 2018 Shape Sneaker Award ers?tter varje par skor du ?ger)
Jag har best?mt rotat min tro p? magiska sneakers, best?mde jag mig f?r att fr?ga Nike vad som var med dessa otroliga skor.
"Forskarna som driver labbet vi arbetade med sa till oss att de b?rjade referera till det som" magisk sko ", s?ger Schoolmeester. "N?r karri?rforskare b?rjar tro p? magi visste vi att vi hade n?got speciellt."
caicai2017
Addicted member

Return to Getting started!